گردشگري گردشگري .

گردشگري

ويتنام


ويتنام يكي از ديدني ترين كشورهاي قاره آسيا ميباشد .

پاييتخت اين كشور هانوي ميباشد كه در شمال اين كشور واقع شده است. هشتاد درصد مردم ويتنام به زبان ويتنامي صحبت ميكنند و باقي به زبانهاي تاي ، خمر ، تايلندي و موونگ صحبت ميكنند . نوع حكومت كشور ويتنام جمهوري است و واحد پولشان دونگ نام دارد . مذهب بيش از نيمي از مردم ويتنام بودايي است و متوسط طول عمر در بين مردم ويتنام هفتاد سال ميباشد . جمعيت كشور ويتنام حدود هشتاد و سه ميليون نفر ميباشد و داراي يك و نيم درصد رشد سالانه جمعيت ميباشند . قدرت اصلي در حكومت ويتنام در اختيار حزب كمونيست ويتنام ميباشد و اين حزب تنها حزب قانوني در اين كشور ميباشد . ويتنام داراي آب و هوايي گرم و مرطوب ميباشد ولي در فصل زمستان و در شمال ويتنام هوا خنك است . هانوي ، هوشي مين ، هايفونگ ، لونگزوئن و دانانگ از شهرهاي مهم ويتنام ميباشند .

در ويتنام هفتاد درصد مردم به كشاورزي مشغول ميباشند و به زراعت برنج ميپردازند . از ديگر محصولاتشان ذرت و سيب زميني شيرين است كه به نياز داخلي خودشان را تاميين ميكند و همچنين كائوچوي چاي و قهوه را براي صادرات در نظر ميگيرند

تاريخچه ويتنام

اگر بخواهيم تاريخچه مختصري از ويتنام را شرح دهيم در سال 1802 آقاي نگوين آن ، شمال ، مركزو جنوب كه شهرهاي تونكن ،آنام، كوشن شين را با يكديگر متحد كرد و امپراطوري ويتنام را پايه گذاري كرد.تا دهه 1860كه فرانسويها وارد مداخله شدند و در سال 1883 سرزمين تحت الحمايه فوق را پديد آوردند ودر سال 1887 اتحاد هندوچين را كه شامل كامبوج و لائوس بود را تشكيل دادند.

شورشهاي ضد استعمارگري در سال 1930 پديد آمد كه ارمغان آن 40 سال جنگ و اشغال بود.

اشغال ويتنام توسط ژاپن از سال 1940منجر به تشكيل حكومتي دست نشانده تحت امپراطوري بائوداي شد .رهبر كمونيست ويتنام (هوشي مين ) در سال 1941 ويت مين را به صورت ارتش چيريكي براي مقابله با ژاپنيها تشكيل داد و دراواخر جنگ امريكا به كمك ويت مين آمد و پس از تسليم شدن ژاپن جمهوري دموكراتيك ويتنام در هانوي و با رياست هوشي مين تاسيس شد.

فرانسه نيز در سال 1946 ويتنام را يك كشور آزاد و به رسميت شناخت .

هوشي مين هانوي را به قصد جنگ چيريكي با استعمارگران وبا ئوداي كه دوباره به تخت سلطنت باز گشته بود ترك كرد ويت مين(نخست وزير) به مرور زمان تمامي تونكن را تحت تصرف خود در آورد و بعد از 55 روز محاصره در دين بين فو، فرانسويان را به زانو در آورد.

در ژوييه سال 1954 قرارداد صلح ژنو ويتنام را به منطقه كمونيست (شمال ) و منطقه نگودين ديم (جنوب) حكومت بائوداي تقسيم كرد .

در سال 1956 شمال از شركت در انتخابات زمانبندي شده امتناع كرد و بائودين خلق شد و نگودين ديم در جنوب ويتنام اعلام جمهوري كرد .

رئيس جمهور آمريكا (كندي) در سال 1961 مستشاران نظامي خود را براي كمك جهت سركوب كردن رژيم سركوب گر دين (چيريك هاي كمونيست در جنوب ويتنام) اعزام نمود آمريكا بمباران هوايي خود را در سال 1964 به صورت منظم آغاز نمود و در پايان همين سال قريب به 250 هزار نفر نيروهاي امريكايي مشغول به جنگ بودند .مذاكرات صلح از سال 1969 آغاز شد ولي در سال بعد هم آمريكا در كامبوج لائوس مشغول جنگ با ويت كونگ بودند و بلاخره در سال 1993 اين جنگ رسما بهايان رسيد و پس از عقب نشيني آمريكا دوباره وقوع ييوست .

امروزه خيلي از مردم بر اين باورند كه در ويتنام جنگ و نا امني وجود دارد در صورتي كه سالهاست اين كشور در صلح و آرامش كامل به سر ميبرد و امروزه به مكاني امن و ديديني با جاذبه هاي فوق العاده گردشگري ، خود را به جهانيان معرفي نموده است

مختصري از جاذبه هاي ويتنام

تنوع فوق‌العاده زياد جاذبه‌هاي ويتنام مردم جهان را براي سفر به ويتنام مجاب ميكند زيرا كه هر سليقه اي را ميتواند راضي كند ويتنام يك كشور شمالي وجنوبي بسيار باريك از نظر عرضي است كه براي ديدن كامل آن، مجبوريد مسيري طولاني‌ ‌را طي كنيد اما چند جاذبه بسيار عجيب و غريب دارد كه واقعا جزو نوادر دنيا به حساب مي‌آيد؛ چشم‌اندازهاي طبيعي و فوق‌العاده زيبا و جالب و اختلاف ارتفاع خيلي زياد از جمله ويژگي‌هاي منحصر به فرد ويتنام محسوب مي‌شود كه هر گردشگري را مجذوب خود ميكند .

كساني كه دوست دارند در سفرشان آرامش مطلق را تجربه كنند بايد از طبيعت زيبا و بكر ويتنام استفاده كنند و آن‌هايي كه دوست از طبيعت و حيات‌وحشي نادر ديدن كنند، ويتنام جزو كشورهايي است كه جنگل‌هاي فراوان و گونه‌هاي حيواني بسيار زيادي برخوردار ميباشد و همچنين ساحل‌هاي بسيار زيبايي كه ويتنام دارد بهترين مكان هستند برايلذت بردن دوباره از آرامش و زيبايي. به همين خاطر مي‌توان به جرات گفت ويتنام براي هر نوع سليقه ‌و انتخابي مورد تاييد است و به همين دليل است كه خانم‌ها و آقايان جوان زيادي، اين كشور را انتخابي مناسب براي گذران (ماه عسل) و آغاز زندگي مشتركشان مدانند .

برخي از شهرهاي ويتنام

هوشي مينه

بزرگترين شهر ويتنام،شهر هوشي مينه است.در سال هاي قبل از جنگ ويتنام و متحد شدن ويتنم جنوبي و شمالي اين شهر ابتدا سايگون نام داشت.نامگذاري آن به دليل موقعيت اين شهر بر ساحل رود سايگون مي باشد.هوشي مين ابتدا به پري نوكور معروف بود اين اسم به قبل از وصل شدن كامبوج به ويتنام مربوط مي شود و در آن زمان اصلي ترين شهر كامبوج به شمار مي رفت.

اين شهر پر است از دانشگاه و كالج و هزاران دانشجو كه در كالج هاي هوشي مينه ويتنام تحصيل مي كنند.هوشي مينه جزو اصلي ترين مراكز توريستي ويتنام است و شهر تاريخي به حساب مي آيد،زيرا پر است از آثار تاريخي ،كهن وو حتي آثاري از زمان جنگ كه باعث مي شود خيلي از توريستها و گردشگران در ابتدا وارد هوشي مينه شوند.به دليل بازديد توريستهاي زياد از هوشي مينه،اين نشان از رونق اقتصادي و تجاري در اين شهر مي باشد.هوشي مينه به نوعي وسيع ترين موزه جنگ ويتنام مي باشد كه يادگاري هاي زيادي از دوران جنگ در خود به جاي گذاشته است،هوشي مينه ويتنام از فرودگاه حدود 4 كيلومتر فاصله دارد.نرخ تاكسي بر عكس خيلي از شهر ها بسيار ارزان است.

مراكز ديدني هوشي مينه

-موزه شهر

Cu Chi -تونل

-پست مركزي

-رودخانه مايگون

هيجان انگيزترين مركز ديدني هوشي مينه تونل "كو چي" است كه معروف ترين تونل جنگي زمان جنگ آمريكا و ويتنام است.

هانوي

در سواحل رود سرخ پايتخت ويتنام شهر هانوي قرار دارد.هانوي خود شهري جداگانه دارد و جزو شهرهاي مهم ويتنام است.هانوي در ويتنام شهر سياسي و فرهنگي و دومين شهر بزرگ است.

هانوي ويتنام پر است از ساختمان و بناهاي تاريخي كه همگي يادگار جنگ هاي ويتنام است.علاوه بر آن پارك هاي زيبا و بسيار زيادي در هانوي ويتنام وجود دارد كه مي توان گفت يكي از دلايلي است كه صنعت گردشگري رو رونق داده است.

جاذبه هاي هانوي

-مقبره هوشي مين :اين آرامگاه در هانوي واقع شده است كه يكي از جاذبه هاي گردشگري هانوي است،همچنين موزه هاي تاريخي ، طبيعي هانوي ويتنام نيز باعث جذب گردشگران و مسافران مي شود.

-موزه ملي تاريخ :اين موزه تاريخ كشور ويتنام را به نمايش گذاشته است.

موزه ارتش :بيانگر تاريخ نظامي ويتنام است كه در هانوي واقع شده است.

Hoa Lo موزه

:جزو ترسناكترين زندان هاي جهان به حساب مي آيد، كه در اين جا به دليل شكنجه ها و كارهاي مخوفي كه بر روي اسيراي آمريكايي انجام مي دادند به هتل هيلتون هانوي مشهور است.امروزه اين زندان به موزه اي پر بازديد تبديل شده است.

موزه انقلاب و موزه هنرهاي زيبا جزو ديگر موزه هاي هانوي مي باشد.

معبدهاي هانوي كه توجه مسافران زيادي را به خود جلب مي كند (معبد هنر،بوداي تك ستوني).خانه اپرا و درياچه هوان كي ام نيز جزو جاذبه هاي گردشگري هانوي در ويتنام مي باشد.

كافه جالب انگيز

كافه جالب ،خاص و پر هيجاني در هانوي ويتنام وجود دارد.در اين كافه انواع خزندگان مثل انواع مارو عنكبوت نگه داري مي شود.

غذا در هانوي

اغذيه فروشي هاي دكه مانندي در هانوي ويتنام قرار دارد كه مسافران ميتوانند غذاهاي محلي،بومي و يا حتي غير بومي را تست كنند و از طعم آن لذت ببرند."بان كوين" "سوپ نودل قو" "بان تنگ" به شمار مي روند.يكي از خاص ترين غذاهاي دنيا كه به همه توصيه مي شود"جاكالاونگ" است.

خريد در هانوي

در آخر براي خريد سوغاتي از ويتنام يكي از بهترين محل ها كه قيمت مناسبي نيز دارد بازارهاي هانوي مي باشد،شما با رفتن به اين بازارها ميتوانيد پارچه هاي زيبا ،صنايع دستي و وسايل تزئيني خريداري كنيد.

هالونگ بي

هالونگ بي يا خليج اژدها در سمت شرق ويتنام قرار دارد و به صورت جزيره اي است كه خود شامل بيش از 2000 جزيره كوچك و بزرگ است.جنس اين جزيره از سنگ آهك است،غارهاي اين جزيره به وسيله باد و موج ساخته شده است.غار كيم كوي،غار دائوگو،غار تين لانگ ،جزيره ميمون، جزيره قورباغه و... جزو اماكن ديدني هالونگ بي است.غار تين لانگ به دليل جاذبه هاي خاص و شگفت انگيز خود به عنوان ميراث تاريخي و فرهنگي ثبت شده است.

كافه 555 يكي از معروف ترين كافي شاپ هاي هالونگ بي ويتنام است كه قهوه هاي ويتنامي دلچسبي دارد.همچنين در بازارهاي محلي ميتوانيد گياهان دارويي براي خود بخريد و حتما از اين جوشانده ها استفاده كنيد.اكثر ساكنان اين منطقه ميوه ها را به چيپس ميوه مي آورند،همچنين آنها چيپس آبزيان هم درست ميكنند كه پليكان پرواز خوردن آنرا به شما پيشنهاد نمي دهد زيرا طعم غير قابل تحملي دارد.

از مهمترين جاذبه هاي توريستي هالونگ بي ويتنام،تور يك يا چند روزه كشتي تفريحي و كروز است.

دالات

در مركز ويتنام در قسمت ارتفاعات جنوب آن دالات يا همان سوييس شرق قرار دارد.اين محل از سطح دريا 1500 متر فاصله دارد و پر است از كوه ها و قله هاي متفاوت.كوه هاي دالات ويتنام پوشيده شده از گياهان ناياب استوايي است كه يكي از دلايل معروف شدن اين مكان ،همان،گل و گياهان استوايي است.اين شهر همچنين پر است از غذاهايي با طعم مختلف و رستوران هاي گوناگون كه بهترين غذاهاي اين شهر با گوشت اردك درست مي شود.بهترين مسير پياده روي در ويتنام دالات مي باشد و پر است از جاده هاي پوشيده از درختان زيبا،سرسبز و گل و گياهان خاص كه به زيبايي اين شهر مي افزايد.بسياري از كساني كه تازه ازدواج كردند براي ماه عسل به ويتنام و شهر دالات سفر مي كند به همين دليل به اين شهر،شهر عشق نيز گفته مي شود.در افسانه هاي محلي آمده است كه قبلها مردم محلي اين منطقه فيل شكار مي كردند و آنها را رام خود ميكردند و از راه فروختن فيلها به ديگران براي حمل بارهايشان يا كار در مزرعه امرار معاش ميكردند.

يكي از راه هاي جذب گردشگر دالات ويتنام بازگو كردن افسانه و داستان همراه موسيقي محلي در قهوه خانه و چايخانه هايشان است.

دالانگ

سومين شهر بزرگ ويتنام شهر دالانگ است و حدودا در قسمت مركزي ويتنام در سواحل شرق آن قرار دارد.از اماكن ديدني شهر دانانگ ويتنام مي توان معبد سائوداي،كليساي جامع و موزه هاي اين شهر را نام برد و ساحل درياي چين و رشته كوه هايي كه اطراف دانانگ وجود دارد به زيبايي اين شهر مي افزايد.

هوئه

هوئه ويتنام در ليست ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيده است.اين شهر در يك مقطع زماني پايتخت ويتنام به شمار مي رفته و نماي آن به صورت قلعه مي باشد.

داخل شهر هوئه ويتنام مكاني به اسم شهر ممنوعه ارغواني قرار دارد كه تقريبا مشابه شهر ممنوعه پكن مي باشد.هوئه جزو شهرهاي تاريخي ويتنام به حساب مي آيد.


برچسب: : ويتنام، تور ويتنام، تورهاي مسافرتي، آژانس هواپيمايي، تور ارزان، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۱۲:۴۵ توسط:علي كاشف موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :